"Manage Team" opcija Vam omogućava da u Vaš cPanel nalog postavite dodatne korisnike, sa ograničenim pristupom i prilagođenim ulogama. Na primer, ukoliko Vam je potrebno da omogućite pristup tehničkom licu koje će održavati sajt, a ne želite da delite glavnu lozinku hosting naloga.
VAŽNO: Svako dodeljivanje dozvola i uloga u "Manage Team" opciji dozvoljava određeni nivo pristupa Vašem hosting nalogu ("Administrator" opcija dozvoljava potpun pristup hosting nalogu), pa je važno da ove naloge kreirate samo za osobe u koje imate poverenja.
Da biste dodali korisnika u cPanel, potrebno je da u cPanelu odaberete "Manage Team" opciju:
Zatim, sa desne strane, odaberite "Create Team User":
Unesite odgovarajuće podatke u sledeća polja:
1. Username - korisničko ime novog korisnika (prilikom prijave je potrebno uneti i domen, kao što je naglašeno sa desne strane ovog polja)
2. Password - odabirom prve opcije, korisnik će podesiti sam svoju lozinku prilikom prve prijave, dok odabirom druge opcije Vi možete postaviti lozinku za ovaj nalog
3. Contact email - email novog korisnika, na koji će stizati obaveštenja, zahtevi za promenu lozinke i slično
4. Roles - ovde možete podesiti uloge (dozvole) novog korisnika. Ukoliko na primer želite da novi korisnik bude tehničko lice zaduženo za održavanje sajta, možete dodeliti Web i Database uloge. Svakako imajte u vidu da svaka uloga nosi sa sobom određene bezbednosne rizike, pa ih dodeljute samo proverenim korisnicima.
5. Potvrdite da ste saglasni sa bezbednosnim rizikom
6. Klikom na "Create" ćete kreirati novog korisnika
U "Manage Team" će se sada pojaviti lista dodatnih korisnika koje imate. Pored svakog naloga, sa leve strane, klikom na znak " > " možete otvoriti brzi pregled uloga, dozvola, kontakt podataka i slično, dok sa desne strane imate opcije za izmene dodatih korisnika (Edit), suspendovanje (Suspend) i brisanje dodatnog naloga (Delete).
"Manage Team" opcija nudi različite uloge za nove korisnike, koje omogućavaju različite nivoe pristupa hosting nalogu.
Dodatne uloge i informacije o tome koje funkcije uloga podrazumeva možete videti klikom na "Show Features" link:
U okviru menija za kreiranje novog korisnika, postoji i kategorija "Services", u kojoj možete jednostavno dodati email, FTP i Webdisk naloge za novog korisnika. Klikom na taster sa desne strane, status odabranog servisa će se promeniti na "Enabled" i moći ćete da izmenite parametre servisa, poput limita na disku ili direktorijuma za FTP/Webdisk.
Svaku od stavki iz ove sekcije svakako možete podesiti i u zasebnim cPanel opcijama, koje svakako nude više fleksibilnosti u postavkama:
U okviru ove kategorije, možete podesiti datum isteka naloga, kada će se dodatni cPanel nalog automatski suspendovati, kao i razlog isteka i suspenzije.
Za svakog korisnika je dostupan i log, koji beleži koji korisnik je šta izvršio u cPanel nalogu, kao i vreme kada je nešto izvršeno. Log možete pogledati klikom na "View Audit Log" u "Manage Team" opciji sa desne strane.